michikos

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Madeleine Lundh - 20 januari 2011 19:30

6 veckor sedan Aiko parades, idag är det från 2:a parningen. Hon ökar på runt magen och det blir oftare ut å kissa för Aikos del. Aiko är rundare än vad Heidi var vid denna tid under hennes första dräktighet. Heidi är ju en större tik än Aiko, så de kan nog vara ett gäng där inne...   Aiko är pigg och glad och traskar på under rundorna. Men de går inte lika fort längre... I lägenheten har jag dragit ner värmen då mina härliga 24 grader var för varmt för dräktiga Aiko, så nu e de runt 20 grader. Jag sitter påpälsad under filt och varma tofflor eller sockor. Va gör man inte för Aiko? Allt så klart!   


Lite 6 veckors dräktighetsbilder:



  




Å så en ståbild som inte bidde så bra... Men ajja, den får väl duga...



Aiko äter fortfarande si så där... inte alltid hon äter upp sin mat fast de e torrfoder blandat med burkmat.


Förra fredagen ringde jag till Karlstads Djursjukhus för att beställa ett par saker inför valpningen. Å redan på måndagen damp de ner ett postavi att de kommit och att jag kunde hämta paketet på ICA.


Klämmor till navelsträngen. När vi var inne med Heidi till Karlstad och fick hjälp med att få ut valparna så använde de sånna här. Gilla dem skarpt, så smidiga!



Slemsug som jag anvävder för att suga ut slemet på de nyfödda valparna. Guldvärt vid valpningen! Har använt en sånna vid Heidis båda valpningar.


I helgen var mamma och pappa här. Pappa och jag fixade valplådan. Jag har ju lämnat den gamla i Karlskoga. Denna är lite mindre än den andra, men ändå gott om plats!


För att skydda golvet har jag lagt en matta som går upp på väggarna.



Blivande mormor Heidi kollar in valplådan... hon vet vad man ska göra i den!   



Aiko kommer snart veta vad hon ska göra där...  


Nytt på bloggen är att man kan ladda upp video, va ju så klart tvungen att prova... Här ett ett videoklipp på Aiko och Bancho.



När jag nu idag titta på denna videoklipp så reagerade Aiko på en gång och kom å tittade på min dator... sötis...  Bidanshi klagar på att vara i valplådan!


Träffade både Bidanshi (Mezzi) och Asahi (Cazper) häromdagen. Fina pojkarna! Mezzi är ingen liten pojke, han har dragit ifrån storebror Cazper höjdmässigt... Hoppas pälsen håller till Sala på båda grabbarna!


Madde

Ovido - Quiz & Flashcards