michikos

Alla inlägg under juni 2011

Av Madeleine Lundh - 23 juni 2011 21:51

Äntligen så har lugnet lagt sig och jag njuter för fullt av min SEMESTER!!! 8 härliga veckor att bara göra ingenting eller vad jag vill!!!    Avslutade terminen med en utflykt med min ansvarsgrupp hemma hos ett par i gruppen. Jag hoppade in sommar på deras studsmatta...   I år fick jag säga hej då till en del elever som går vidare upp till Seniorerna (högstadiet). En tjej har jag haft i 5 år, enda sen jag började på Vittra och en annan har jag haft i 4 år. Underbara tjejer som jag kommer sakna såååå mycket. Självklart kommer jag sakna de andra som också går upp! Det blir alltid tomt. Det är fördelen med blandade åldrar, man har iaf kvar några...   


  


Men vi backar lite där jag bloggade sist... vilket var alldeles för länge sen... ska verkligen försöka bli bättre på de nu när jag är ledig!

Vallentuna utställningen var sista helgen i maj. Michikos Bidanshi och Asahi ställde jag.

Bidanshi "Mezzi" fick exellent och blev 3 i kk.


Asahi "Cazper" fick även han exellent och kom 4 i kk.


Efter utställningen hjälpte Åsa mig att ställa upp grabbarna så jag kunde fota. Tack snälla för hjälpen!

Michikos Bidanshi 16 månader

Michikso Asahi 3 år


Helgen därpå, alltså den 4 juni var det den årliga SShk utställningen i Karlskoga. Inga egna hundar att ställa men däremot så fick jag äran att ställa appisen Franzi åt Britt. Underbar liten tjej. Först hoppade hon en del när vi skulle springa men sen så sprang hon så fint, så fint. Välpresenterad lyckades jag få, de e kul att få på en ras som man aldrig ställt förut!   

Fick en bild av Britt på mig och Franzi i ringen.


Vad jag däremot gjorde en hel del på utställningen var att köpa lotter... hihi    Men de gav ju en hel del fina priser. Lotterna kostade bara 10 kr styck och jag köpte för 240 kr, så de kap måste jag säga. Mina hundar äter ju Eukanuba så detta var ju toppen!   


Den 11 juni var det dags för ett par i C-kullen att göra debut i utställningsringen. Det var inoff i Åkersberga och Chiaki och Chikara "Plexus" var med.

Plexus var först ut och skötte fin fint! Hp till honom.


Chiaki var precis lika duktig och även hon fick hp.


Bir Chikara och bim Chiaki


Domaren tyckte att båda var himla fina och att det var svårt att välja. Hon berömde dem båda jättemycket och grattade mig som uppfödare till två fina valpar. Skojigt och glädjande att höra!!!   

Tack Betty för hjälpen med att visa Plexus i bir och bim!!


Big-finalen

Plexus vann gruppen!!!   

Sedan bidde det en låååååååååååååååååååååååååååång väntan. Alla som var i Österbybruk, kan jämföra med den... denna var exakt lika lång (dock färre hundar än i Österbybruk)... Domaren dömde kanske 10 hundar i timmen... Gruppen var klar vid 11-tiden och då hade hon dömt 20 hundar (det började kl 9).

15.45 var det äntligen dags för Bis-finalen. Men väl värt att vänta på...

Gruppvinnande valpar 4-6 månader i bis-finalen.

Några tackades av och ett par blev placerade. Till slut stod Plexus och den japanska spetsen kvar.

Domarna hade beslutångest och till slut sa de att det kommer avgöras hur vi visar hundarna nu... När man står i stundens hetta så tycker man att man jobbar järnet och tycker hunden bredvid står som ett ljus och ens hund inte gör de... Plexus var jätteduktig men självklart också väldigt trött. Vi kämpade på både han och jag hela vägen!!

En liten rolig bild, som man inte ser när man är i ringen så klart... spetsens matte fick också jobba lite... hihi

Till slut kom en av domarna fram till mig med den rosa BIS 1 rosetten!! Tjohooo!!!!       


Michikos Chikara Bir, BIG 1 och BIS 1 på sin första utställning!! Häftigt!!

STORT GRATTIS till ägarna Johanna och Erica!!! Johanna fick vara med på sin första utställning och vilken upplevelse att få vara med på!! Nu blir det fler utställningar, den saken är klar!!!    Tack för trevligt sällskap hela, långa dagen Johanna!!


Michikos Chikara 4 månader


Fina syskonen Chiaki och Plexus!!


Man blir trött av att vara på utställning; Chiaki och Plexus vilar tillsammans. Så himla goa båda två!!!


Den 18 juni var det dags för nästa inoff, denna gång i Karlstad. Jag hade lånat med mig Chiaki och vi mötte även Chibi "Lea" med husse och matte.

Chiaki och Lea i ringen. Leas matte Margrethe var så duktig, detta var både Lea och Margrethes första utställning.


Chiaki framför domaren.


Jag hjälpte till lite med Lea.

Båda fick hp och i bästa tik kk blev Chiaki 1 och därmed även Bir.


I gruppfinalen mötte vi en St Bernard.

Jag förundras så hur folk kan förväxla dessa två raser...   


Placeringen blev som vi stod; Chiaki blev alltså Big 1!!!   

Denna helg blev väntan inte lika lång, finalen var ca 14.45.  Men även denna dag var det värt att vänta!! Fina valpar i finalen och domarna hade svårt att välja. Några blev avtackade och vi stod fortfarande kvar!!   


Chiaki blev BIS 3!!!! Tjohooooo!!!      


Det var så roligt att träffa Michikos Chibi "Lea" och hennes matte och husse!! Ett trevligt sällskap under större delen av dagen!

Å så en ståbild va ju tvungen att få till... Lea stod stilla i ett par sekunder efter några antal försök till ståbild!!    Sååå go liten tjej!!   

Jag hade sån tur att Isabelle var där och ville hjälpa mig att fota! Tack snälla!!


Söta, fina Lea med sin första hp-rosett!!


Michikos Chiaki med sina rosetter; Bir, Big 1 och Bis 3!


Fina systrarna Chiaki och Lea.


Väl hemma passade jag på att ta en familjebild; 3 generationer!! Chiaki, Aiko och Heidi.


Chiaki var inte alls så trött när vi kom hem utan busade på med olika leksaker...

I söndags skjutsade jag pappa till Arlanda och lämnade även Chiaki tillbaka. Funderade ett tag på om jag skulle försöka lura Sussie med och lämna Heidi eller Aiko istället... Hon kanske inte skulle märka någon skillnad... hehehe   

Chiaki är helt underbar och så lätt att ha att göra med, ska bli så kul att se vad det blir av denna unga tjej!    

Och nej... så klart jag inte skulle byta ut någon av mina hundar...    älskar dem sååå!!     

Jag har hand om hundarna i en månad ungefär tills föräldrarna kommer hem från Japan!

Vi njuter av härliga skogpromenader....


...och även varit till stugan fast vädret inte varit så himla bra...

Aiko  har fått en ny leksak av Karin, en fresbee som hon älskar!


Moa sötis!!


Heidi gillar också leksakerna


Pontus slappar på soffan inne i stugan.


Alla tikarna löper nu, lika bra att göra de samtidigt... typ... Himla tur att Ponte är kastrerad, fast Moa flirtar hejvilt med honom så han flirtar tillbaka... De e roliga de där...  


Idag har jag tagit Aiko på en cykeltur, nu ska vi börja få rutin på det! Hon har äntligen börjat vända i pälsen och jag hoppas på att kunna ställa henne i sensommar/höst!


Avslutar med att bjuda på förra årets midsommarbilder på hundarna!!

Moa


Pontus


Aiko och Heidi


Trevlig Midsommar önskar jag alla!!

Madde   

Skapa flashcards