michikos

Alla inlägg under november 2011

Av Madeleine Lundh - 18 november 2011 23:47

Ja, det här med bloggande har nästan runnit ur sanden för min del... hemsidan uppdateras med nyheter om hundarna och kenneln regelbundet iaf!

Men jag gör ett litet ryck idag iaf...    Jag tänker därför inte blogga med tillbaka blick om alla utställningar och resultat, då man kan finna både resultat och bilder på min hemsida.


Aiko är nu parad med Berntiers Monte Carlo. Vilken lättparad tik hon är och vilken duktig hane han är! Jag har aldrig varit me på maken till smidiga parningar, 3 parningar under 3 dagar och alla 3 gånger satt de ihop efter några minuter att de fick träffas med 10-25 minuters hängningar. Vi behövde bara stå å titta på och hålla under hängningen, precis så man önskar en parning.

Tog prog. prov på Aiko först förra fredagen och då låg hon på 8, tog sedan ett nytt i måndags och då låg hon på 31, vilket är perfekt för parningsdag och det blev också den första dagen. Så nu hoppas jag på ett gäng valpar i mitten av januari. Tack Anna-Karin för din gästvänlighet och för lånet av denna underbara hane!!!



Jag känner att jag behöver nått att se fram emot, året har varit tungt med bortgångar. Inte nog med att Ponte gick bort vid midsommar så fick även Moa somna i en månad senare. Som om inte det räckte så gick även min älskade morfar bort i början av sommaren. Så det har varit en mörk sommar kan man sammafatta.




Älskade morfar   



Sötaste goaste Moa   


Jag hade tänkt att skriva om Ponte och livet tillsammans med honom här i bloggen, men det gör fortfarande för ont och saknaden blir nästan bara värre och värre. Jag saknar honom så fruktansvärt mycket, han var så himla speciell och det är verkligen så tomt utan honom. Jag kan fortfarande inte fatta att han inte finns hos mig längre!


Pontus, the one and only!   


Det är tur att det funnit många underbara minnen från bland annat utställningar som hållt en över ytan. För vilket år det varit, helt fantastiskt!  


Jag hade planer att ta en sista kull med Heidi men ändrade mig i somras och bestämde mig för att hon skulle få gå i pension istället. Hon fyllde 6 år i maj och med tanke på genomsnitt på våra hundar så tycker jag inte att hon behövde ha fler kullar. Denna vecka blev hon opererad för livmodersinflammation, så nu slipper hon också sina löp var 4e månad. Operationen gick bra och Heidi mår fint!

 Avslutar bloggen med en bild på 3 generationer som togs i somras!
Michikos Chiaki, mamma Michikos Aiko och mormor Österleufstas Up To Date


Madde   



Ovido - Quiz & Flashcards