michikos

Alla inlägg under januari 2012

Av Madeleine Lundh - 29 januari 2012 21:59

Tiden går fort som vanligt när man har valpar... Idag är de 12 dagar gamla. Nu börjar det hända mer i valplådan och nu börjar den mer roliga tiden, när de börjar upptäcka världen. De har så smått börjat öppna ögonen och de har börjat komma upp på benen. Aiko är en härlig mamma även denna gång och tar väl hand som sina små!



Aiko och valparna



Hane 2 gapar stoooort!




Tik 1 börjar öppna ögonen.


Ett par filmklipp från idag!










Idag har mamma kommit hem från Japan och pappa som hjälp mig i 2 veckor har åkt tillbaka till Karlskoga. Mamma har längtat att få träffa de små och nu ska hon få vara 08 ett tag och hjälpa till!! Underbara föräldrar man har!  


Madde   

Av Madeleine Lundh - 10 januari 2012 20:54

Tiden tickar på och nu är det bara en vecka kvar innan valpning...    Det rör på sig rejält i magen på Aiko. Det är alltid lika häftig känsla att känna de små liven röra sig i magen.   Man är ju så nyfiken på vad som ska titta ut; antal, kön och teckning.

Bjuder på 8 veckors bilder, även denna gång från bland annat Skinnarviksberget.



Aiko älskar sina pipleksaker och när hon har en sån så bryr hon sig inte om något annat. Strax efter att vi fotat klart och började gå neråt, sprang en hare ca 2 meter framför Aiko. Men hon ignorera den helt och traska vidare efter mig med sin pipleksak i munnen...   


























Aiko med pipleksak i munnen.












Mycket vila blir det så klart!












Madde   


Av Madeleine Lundh - 3 januari 2012 21:35

Idag har det bjudits på sol och klarblå himmel, underbart! Jag passade på att ta med kameran under en av våra promenader. Bästa platsen för sol är även underbaraste utsikten, Riddarfjärden som man kan se från Skinnarviksberget. Ja, jag vet att jag tagit många bilder här, men jag älskar denna utsikt över vår fina huvudstad! Jag har ju turen att ha samma utsikt från min balkong... men lite svårt att fota Aiko där med den utsikten... hihi.

Aiko är pigg och traskar på under promenaderna fast det inte går i samma takt som det brukar.  




Ett av Aikos dräktighetstecken är att hon får väldigt hängiga ögon... hihi sötisen!   


Aiko så söt med frambena i kors!   


Ett apotek i närheten skulle stänga och sålde ut med 90% rabatt... Hundsaker fanns det kvar en del så jag passade så klart på att köpa både till de kommande valparna och till de vuxna.

Allt detta (på båda bilderna) för ca 450 kr. Helt galet!!! Men jag klagar inte, alltid trevligt att shoppa billigt... hihi

Sen har jag lite till, bla Banminth som mina snälla vänner köpt åt mig då jag var i Karlskoga när rean upptäcktes av Betty. Så hon och några till har handlat åt mig. Supersnällt!! tack alla!!


Skönt med några ledig dar till kan jag erkänna, njuter för fullt av att vara ledig. Passar på att träffa kompisar, gå på bio, läsa en bok, gå promenader när det är ljust och bara va! Skönt med ledighet med andra ord!  

Madde   

Ovido - Quiz & Flashcards