michikos

Alla inlägg den 22 december 2011

Av Madeleine Lundh - 22 december 2011 20:30

Idag har jag varit och ultraljudat Aiko. Egentligen var jag ganska säker på att hon var dräktig, då det nu gått 5,5 veckor sen hon parades (från första parningen). Hon har blivit rundare och visat olika tecken på dräktighet. Men jag tycker ändå det är bra att kolla så allt är som det ska. Hade bokat tid i Örebro, så jag tog det på vägen hem till Karlskoga. Betydligt billigare än i Stockholm där priset för ultraljud låg mellan 900-1000 kr. På Bista tog de 520 kr, de e skillnad de å så får man bästa Leif som kollar. Leif var nogrann som alltid och kollade så att det kändes som de skulle vid Aikos mage. Och jodå, Leif hittade valpar, det var inge svårt, det fanns valpar överallt, man behövde inte leta!!   

Det var faktiskt himla skoj att ultraljuda vid denna gångna tid på dräktigheten, då valparna är mer valpar nu. Det är stor skillnad på hur det skulle sett ut för en vecka sedan. Jag har bara ultraljudat vid 4 veckors dräktighet och då ser man inte ser man inte så mycket som nu, nu såg man tydligt huvud och kropp. Å man såg hur de rörde sig och hjärtan som slog.

Ja, nu har jag fått bästa julklappen lite i förskotten!!   Såååå skoj!!!  



En av valparna som vi lyckades fånga i stillbild... de var inte enkelt, för de rörde sig väldigt aktivt...   






Aiko idag på förmiddags promenaden.



Inte lätt att fota som vanligt för att visa rundeheten på magen...


Men här ser man en liten kula iaf...


Nu hoppas jag att det fortsätter gå bra och att det föds ett gäng i mitten av januari!!


Vill passa på att önska Alla en GOD JUL!!

Madde   

Ovido - Quiz & Flashcards