michikos

Direktlänk till inlägg 8 juli 2011

Sommardagar

Av Madeleine Lundh - 8 juli 2011 01:19

1,5 vecka har gått sedan Ponte fick somna in... fortfarande helt ofattbart och det är svårt att skriva om det, så jag tänker inte göra det i denna blogg... Men när jag orkar ska jag skriva om våra år tillsammans!

Jag kan kort skriva att allt gick mycket fort och han började bli dålig under söndagen (midsommarhelgen) och inom ett dygn så var det över...

Några bilder på älskade Ponte tänkte jag iaf bjuda på i denna blogg.      

Ponte och jag körde lite agility när han var yngre och även flera år senare så hoppade han hindrena med glädje!


Även förra året som 13 åring hoppade han!   


Pontus och Rasmus. Ponte var farbror till Rasmus som var mina föräldrars schanuzer.


En härlig morgonbild (tror klockan är typ 4-5 på morron) på Pontus och Moa,  Midsommar på Utö sommaren 2005.


En av de sista bilderna på Pontus nån vecka innan han vandra vidare...


Midsommar 2011, 3 dagar innan han somna in.


Jag och Pontus sista kvällen tillsammans!   


Det är tur att man har de andra hundarna som håller en flytande och får allt att rulla på! Vi har varit en del till stugan men även gått sköna skogspromenader, träffat lite hundkompisar och gått tillsammans.

Aiko och Heidi, mina två blötdjur!   


Moa och Aiko på bryggan


Moa


Liten och stor... Moa och Heidi äter gräs


Heidi och Aiko


Heidi och sitt tuggben


Aiko ÄLSKAR sina leksaker och släpper de knappt när hon är i stugan!

Hon kommer och lägger den blöta leksaken på mig när jag ligger och solar... Då vill hon att jag ska leka med henne istället!






Heidi


Aiko


Moa



Moa rullar ner för lilla backen...


... å så rullar hon sig...


... och drar sig i gräset!   


Heidi


Aiko


Sälen Heidi


Å så har jag då haft löptikar... maken till hormonstissiga tikar tillsammans har jag aldrig varit med om förut... Moa drog i gång de stora me flirtande för fulla muggar...

Heidi och Moa flirtar...


... Heidi "på" Moa...


... och sedan Moa "på" Heidi...

Ja, de var svårt att hålla sig för skratt... de såg bra roligt ut...   

Även Aiko var med på ett hörn med Moa, men de fånga ja inte på bild...


Å så här fin frissa får man när Heidi har pussat en massa på en...   


Heidi kör lite olika sovstilar...


...


Aiko har äntligen börjat få lite päls tillbaka!   


Å Heidi fällde inte så mycket mer än så här! Inte mkt med andra ord, hon är fin i pälsen!


Madde   

 
 
Kicki & tjejorna

Kicki & tjejorna

8 juli 2011 05:30

Tack för att du delar me dig me dom härliga bilderna!!! Och NEJ, jag är INTE de minsta unns avis!!!!! Jag skulle INTE vilja ha en stuga så där nära vattnet!!!! ;)
Måååånga kramar till dig min vän!!!
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM KRAAAAAM

http://www.rickebyhundhotell.se

 
Anneli

Anneli

8 juli 2011 09:03

Jag håller med Kicki....tack för alla fina bilder Madde :)
Storkram till dig.

http://www.skansens.n.nu

 
Lena

Lena

8 juli 2011 10:25

Härliga bilder som vanligt :D

http://www.bernerlena.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Lundh - 11 juli 2013 00:35


Full fart på valparna nu och mycket bus med varandra. De är ute så mycket de vill när de är vakna, dock har de när de varit som varmast valt att gå in i köket och vara på det svala golvet.   Äntligen har jag lyckats ladda upp några filmer här på ...

Av Madeleine Lundh - 30 juni 2013 23:20


Valparna är redan 3,5 veckor gamla och deras tänder börjar kännas även för varandra när de leker. De har börjat upptäcka leksaker och leker även lite med de.    Här kommer veckans filmer på valparna. Några finns på Fb men inte alla utan de finner...

Av Madeleine Lundh - 23 juni 2013 23:26


Här kommer några fler filmer på trion från i helgen. Det är skillnad för varje dag hur de utvecklas och de blir mer och mer aktiva. De tre första filmerna är från igår och den sista är från idag. De har börjat busa lite med varandra. De börjar höra s...

Av Madeleine Lundh - 22 juni 2013 11:53


                                            Valparna växer och gror. Nu är det inte bara sova direkt efter de ätit utan de är vakna en liten stund. De e så goa alla tre!!        Några filmer på valpar...

Av Madeleine Lundh - 18 juni 2013 21:39

Är ju inge vidare på att blogga nu för tiden, men ska försöka lägga upp filmerna på valparna här i bloggen.    De flesta bilder kommer jag att lägga ut på hemsidan.   Jag lägger ju upp allt på FB, men alla har inte det så jag tänkte jag även dela...

Ovido - Quiz & Flashcards