michikos

Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

Maj månad...

Av Madeleine Lundh - 22 maj 2011 22:26

Inser att jag inte skrivit sen påsk... kanske dags att uppdatera bloggen lite...

Har gått i ett och hemsidan hålls iaf uppdaterad bättre än bloggen...    alltid nått!


Om vi backar bandet några veckor så begav jag och Kicki oss neråt landet. Vi styrde bilen mot Lotta i Tidaholm. Lidköping utställning stod på schemat!



Brahehus



Lottas fina hus och gård


Lotta såg till att vi var där i goooooooooood tid, Kicki och jag var chockade över att vara på plats mer än 1,5 timme innan bedömningen började.... Men vi tyckte de va skönt att inte stressa, de måste vi erkänna....   

Lottas fodertik Tamikas Belladonna slog till med att bli bir! Tjohooo!!!



Bim Doremis Ubbefin och Bir Tamikas Belladonna



Big 3 slutade Bella på sedan!!! GRATTIS igen!!!   


De firades så klart med skumpa när vi kom hem! Kicki och Lotta


Lotta



Michikos Bidanshi fick very good



Tamikas Belladonna; cert, Bir och Big 3!!!


Kicki och jag stannade till söndagen istället för att stressa hem. Så himla skoj att hinna umgås lite till!
Hela bernergänget under helgen:


Mimmi, Aiko, Mezzi, Armani, Chmilla, Ina, Bella och Chanel


Efter utställningen bidde de en promme så hundarna fick springa av sig!


Mimmi är Boss syster!



Mezzi och Aiko i full fart



Mezzi och Aiko



Lotta och alla hundarna



Kicki och en massa hundar



Chmilla



Chanel och Mezzi



Mezzi var sååå kär i Chanel och hon tyckte han va en trevlig prick oxå!



Armani föll för Ina och Chmilla... Här är Armani, Ina och Mimmi



Armani


Taaaack Lotta för underbar helg med god mat och allt!!   


Förra helgen tog jag Aiko, åkte förbi Sussie och hämtade Chiaki och Ayla och åkte på sennenträff hos Kicki.


Kicki poserar framför kameran!



Jag med Michikos Ayako och Chiaki



Vid grillen



Kicki hjälpte mig med en ståbild på Chiaki 13,5 v.



Släkten: Aiko, Chiaki och Ayla


I måndags var vi på kosläpp med eleverna.


Ett par springande kossor...



Glada kossor på väg ut!


I fredags kom Michikos Bonsai "Max" till mig. Vi tog en sväng till Tanto och mötte Betty och Karin. En gruppbild på gänget:


Max, Aiko, Lexi, Asra och Frankie



Max


Max



Frankie och Lexi kampar



Asra älskar stenar... helgalen rättare sagt i stenar...   



Aiko och Max



Michikos Bonsai


Igår lördag var det inoff i Skogås, då det var Per-Erik Wallin som dömde tyckte jag att det var intressant och se vad han tyckte om Max. Max skötte sig fint i ringen!


Jag och Max



Max framför domaren



Max blev bim, domaren tyckte att tiken Bersemo´s Blizza rörde sig bättre så hon bidde bir.

Hon slutade Big 3! Grattis!!


Max fick en fiiiin kritik: En riktigt maffig hane. Vackert maskulint huvud. Bra skalle och nosparti, vida nosborrar. Härlig överlinje. Lång kraftig bröstkorg. Bra benstomme, starka mellanhänder. Välformade tassar. Vacker päls, bra teckning. Lugnt temperament. Hp


Lina ställde sin Pluppen, han blev bir och sedan Big 2! Grattis!!!


Bernerbergets Espléndido



Bis-vinnare blev Lindas dvärgpinscher Kalle eller Blanco Pirata Karat som han heter i stamtavlan.



Michikos Bonsai "Max" 15,5 månad!


När jag kom hem så kom Monica och Janne förbi en sväng och fikade på balkongen.

På kvällen var jag bjuden till Sussie och hennes familj. Chiaki växer för varje vecka! Hon börjar bli tung att lyfta nu...


Idag bidde de en skogpromme i Årsta tillsammans med Betty och Karin och deras hundar. Hundarna fick simma lite innan vi begav oss in i skogen. Vi stannade och fikade på vägen. 4 timmar senare var vi hemma!

Jag har i veckan äntligen skaffat mig en Iphone och bilderna nedan är tagna med den!


Lexi och Aiko



Asra och Aiko



Lexi och Aiko simmar.


Aiko har nu tappat ALL päls och är kal... Många undrar om jag har rakat henne, skaffat ny hund om det är en bland ras mm mm... mycket har jag fått höra de senaste dagarna... hahaha  Får förklara för alla att de blir så efter att de haft valpar... Aiko däremot lider inte utan tycker nog de e himla skönt att inte ha päls nu när solen varit framme...


Madde   

 
 
Lina

Lina

23 maj 2011 07:09

Tack för trevligt sällskap och fotograferingshjälp i Skogås!
Ses på söndag igen.
Kram

http://www.bernerbergets.se

 
Betty

Betty

23 maj 2011 12:16

Underbara bilder : )

http://www.magicasra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Lundh - 11 juli 2013 00:35


Full fart på valparna nu och mycket bus med varandra. De är ute så mycket de vill när de är vakna, dock har de när de varit som varmast valt att gå in i köket och vara på det svala golvet.   Äntligen har jag lyckats ladda upp några filmer här på ...

Av Madeleine Lundh - 30 juni 2013 23:20


Valparna är redan 3,5 veckor gamla och deras tänder börjar kännas även för varandra när de leker. De har börjat upptäcka leksaker och leker även lite med de.    Här kommer veckans filmer på valparna. Några finns på Fb men inte alla utan de finner...

Av Madeleine Lundh - 23 juni 2013 23:26


Här kommer några fler filmer på trion från i helgen. Det är skillnad för varje dag hur de utvecklas och de blir mer och mer aktiva. De tre första filmerna är från igår och den sista är från idag. De har börjat busa lite med varandra. De börjar höra s...

Av Madeleine Lundh - 22 juni 2013 11:53


                                            Valparna växer och gror. Nu är det inte bara sova direkt efter de ätit utan de är vakna en liten stund. De e så goa alla tre!!        Några filmer på valpar...

Av Madeleine Lundh - 18 juni 2013 21:39

Är ju inge vidare på att blogga nu för tiden, men ska försöka lägga upp filmerna på valparna här i bloggen.    De flesta bilder kommer jag att lägga ut på hemsidan.   Jag lägger ju upp allt på FB, men alla har inte det så jag tänkte jag även dela...

Skapa flashcards