michikos

Alla inlägg den 25 april 2011

Av Madeleine Lundh - 25 april 2011 20:45

Vilket underbart och härligt påsklov jag har haft! Jag har verkligen bara njutit och bara gjort roliga saker!


I måndags blev de en sväng runt Långholmen och senare på em tränade vi lite lydnad!


Även på tisdagen bidde det Långholmen och då tillsammans med Betty och rottisarna.

Sedan åkte jag och Betty till Skärholmen för lite småshopping.


Har under veckan hälsat på hos en del Michikos hundar som bor i närheten av Stockholm! Alltid kul att ses!!! 

I onsdags åkte jag och Aiko till Lidingö. Först hälsa vi hos Michikos Bonsai " Max"! Anna och jag tog hundarna på en promme och Max o Aiko fick busa.



Max o Aiko


Max och Aiko i full fart



Max



Michikos Bonsai 15 månader



Max och Aiko



Max och Aiko


Sedan åkte jag vidare till Michikos Ayako " Ayla och Chiaki! Chiaki kände igen Aiko och Aiko kände igen Chiaki. Det blev ett kärt återseende, Chiaki checkade läget under Aiko mage, men ingen mat där inte, så det titta hon inte efter mer än en gång.     


Chiaki och sin leksaksråtta



Michikos Chiaki 10 veckor



Chiaki med sin mamma Aiko



Ayla, Chiaki och Aiko



Ayla, Aiko och Chiaki

Sussie bjöd på middag!! taaaack för god mat!!


Under torsdagen träffade jag Per och hans snart 1-åriga dotter Hanna i Rålambshovsparken. Jag tog cykeln dit så Aiko fick träna lite, sedan tog vi en promme och satte och luncha på ett ställe vid Norrmälarstrand. Aiko fick sedan bada och simma lite.


I fredags så åkte jag till Segeltorp och hälsade på Michikos Bushi. Malin och jag tog en skogrunda med hundarna och de hade himla skoj! Båda älskar vatten och dök i varenda vattenhåla de hitta...



Bushi och Aiko



Aiko och Bushi


Aiko och Bushi



Bushi  
Aiko och Bushi

 
Bushi och Aiko



Bushi och Aiko



Bushi


På Påskafton var jag bjuden till Sussie på middag. Så jag och Aiko firade påsk med familjen Bjurvén och min kollega Ricard o hans fru. Ricard är Sussie bror. Tack alla för en supertrevlig påskafton!   

Innan middagen tog jag Aiko och Ayla på en promme och de hade som vanligt så kul!


     

Ayla travar efter Aiko



Aiko och Ayla i full fart



Ayla och Aiko



Ayla



Aiko och Ayla



Aiko



Aiko och Ayla



Aiko och dottern Chiaki busar



Aiko och Chiaki spanar på nått



Aiko och Chiaki



Chiaki



Chiaki



Söta Chiaki   



Chiaki 10,5 veckor



Chiaki


I söndags när jag vaknade möttes jag av denna underbara syn från min balkong:



Stadshuset i spegelblanka Riddarfjärden!



Stockholm är en sååå fin huvudstad! Jag älskar denna stad!!!


Malin och jag överraskade Kicki med ett besök igår. Vi fika, prata, gick en runda, prata mer... ja, mycket prat blir de när vi e i farten... å skratt oxå! Å sen, sen fick 08 prova åka fyrhjuling... De va skoj!!   



Aiko, Bertha och Chmilla



Tjejligan: Bertha, Aiko, Chmilla, Molly och Ina


Idag hälsade jag på Michikos Akihito "Loffe"!


Loffe



Loffe i full fart


På vägen hem köpte jag med mig lite lunch. SPA by George på Coofeehause by George. Kyckling o bulgur, humos och sallad med avocado och ett äpple fick man med. Jisses vilken portion! Mer än hälften är kvar... Men gott va de!!



Har som sagt haft en kanon vecka med härligt väder och trevligt sällskap! Det har verkligen varit såå roligt och jag känner att jag har fått vilat ut!! Nu är jag laddad att jobba imorrn!


Madde   

Skapa flashcards