michikos

Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Madeleine Lundh - 5 februari 2011 23:37

Det har varit en lugn lördag. Aiko och jag har inte gjort så mycket. Vi tar våra rundor men mest vilar hon.

Jag åkte en sväng till Kungens kurva för att handla lite mat till mig på City Gross och sedan även mat till Aiko på SEA hund och katt.

Det var galet mycket folk på City gross, parkering va full och köerna till kassan va halvlånga. Kassörskan var som tyvärr alldeles för många i Sveriges handel är; inte served minded! Va e de för fel i detta land? varför är det så många som jobbar i butiker som tycker de e så tråkigt med kunder?  Varför jobbar man då i en butik? Ja, alla kan ha en dålig dag men i Sverige så är det alldeles för många med denna inställning... Jag blir förundrad varje gång jag möter en sån person som utstrålar och uttrycker sin tristess när de sitter i kassan. Jag har själv jobbat i kassan, så jag vet att hur det är att jobba där. Men inte har jag betett mig så iaf!

Om man skulle ta och jämföra med t ex Japan eller USA så är det stor skillnad på hur man bemöter kunder. Där värnar man om sina kunder!


Skillnad är iaf på SEA hund och katt, där är de service! Jag är iof stamkund där och känns igen av personalen, så de kanske gör sitt lite. Men här får man hjälp med fodersäcken ut till bilen!   I like that!!!


Några bilder från idag kommer här. Aiko är nu 8 veckor och 4 dagar dräktig!









Nu går jag bara å väntar på att hon ska komma igång me valpningen. Än e de lugnt!


Madde   

Ovido - Quiz & Flashcards