michikos

Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Madeleine Lundh - 4 januari 2011 22:20

Första bloggen på nya året! Måste ju säga att den började bra! Var iväg och ultraljuda Aiko idag. Himla nervös va jag på morronen innan jag begav mig. Jag hade sett vissa tecken på Aiko innan så jag anade att hon kunde vara dräktig, men så tidigt i dräktigheten är det omöjligt att säkerhetsställa utan ultraljud. Jag gick ner till Djurkliniken med Aiko medan mamma och pappa tog bilen. Den ligger bara 10 min gångavstånd från oss, men vi skulle göra lite andra ärenden senare så därav bilen... Iaf tillbaka till ultraljuden som visade vad jag ville se, fosterblåsor me små, små foster i!    Veterinären Magnus ville inte räkna, utan liksom Leif gör inne i Örebro så konstaterar han att det finns foster i magen. Minst 3 såg vi dock!

Så det är så skönt att ha det bekräftat! Hoppas allt fortsätter bra och att det blir ett gäng friska småttingar som föds och att valpningen går bra! Jag ser fram emot valpar i början av februari!   

Det är en häftig känsla att få valpar på en som man själv fött upp.


En markant skillnad på Aiko har varit att hon blivit lugnare än vad hon brukar vara. Vilket man märkt när vi gått promenader med andra hundar.


Jag har passat på att träffa lite vänner här i Karlskoga under tiden jag varit här. Förra veckan och igår så träffade jag och Aiko Åsa med hennes Bounty.


Bounty och Aiko hittar en pinne



Bounty och Aiko


Aiko och Bounty


Bounty


Aiko


Och i helgen träffade vi Martina med Helga!

Aiko och Helga


En serie på 4 bilder på helga som kommer emot mig!





Aiko springande


Aiko


Madde


Ovido - Quiz & Flashcards