michikos

Direktlänk till inlägg 12 december 2010

Aikos parning

Av Madeleine Lundh - 12 december 2010 22:48

Fredan för lite mer än en vecka sedan var Aiko inne på löpdag 10, jag hade en tid på Albano för att se var hon låg i progesteron. Fick svaret under eftermiddagen att det låg på 3... Ja, de va som jag misstänkte men ville vara på säkra sidan. Ingen parning under den helgen. Måndag eller tisdag tänkte jag prova igen. Tyckte inte Aiko visade så mkt under måndagen så jag avvaktade till tisda, ringde Albano på nytt och fick en tid tisdag em. Först tänkte jag ta progtestet hos min veterinär, men då skulle jag inte få veta förrän dagen därpå och det ville jag inte chansa på. Sagt och gjort så åkte jag iväg till Albano och var där 15.45 18.45 ringer de och säger att Aikos prog nu låg på 31, den ultimata dagen att para på sa veterinären. Så de va bara att sätta sig i bilen och åka till Skärplinge där Aiko fick träffa Malte. Lite bus och skoj innan de fick till de. Båda va himla duktiga och vips så satt de ihop. Det blev en tur även på torsdagen och det blev en parning även då.



Michikos Aiko är parad med...


...Berntiers On Demand "Malte"


Nu hoppas vi på ett gäng valpar i början av februari.


I helgen har jag köpt klart alla julklappar, skööööööönt! Nästa helg är de fira lite tidig jul me äldsta brorsan och hans familj i Karlskoga. Självklart kul och jag ser fram emot det.

Men de känns lite trist att missa Stora Stockholm som jag varit på varje år, de senaste åren. Min lilla tradition! Men man kan inte vara överallt... och de ska bli himla kul att få träffa familjen nästa helg! Ja, förutom Simon då, han e ju i Japan!

Nu ska jag sova, imorrn händer de grejjer... hihi   


Madde

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Lundh - 11 juli 2013 00:35


Full fart på valparna nu och mycket bus med varandra. De är ute så mycket de vill när de är vakna, dock har de när de varit som varmast valt att gå in i köket och vara på det svala golvet.   Äntligen har jag lyckats ladda upp några filmer här på ...

Av Madeleine Lundh - 30 juni 2013 23:20


Valparna är redan 3,5 veckor gamla och deras tänder börjar kännas även för varandra när de leker. De har börjat upptäcka leksaker och leker även lite med de.    Här kommer veckans filmer på valparna. Några finns på Fb men inte alla utan de finner...

Av Madeleine Lundh - 23 juni 2013 23:26


Här kommer några fler filmer på trion från i helgen. Det är skillnad för varje dag hur de utvecklas och de blir mer och mer aktiva. De tre första filmerna är från igår och den sista är från idag. De har börjat busa lite med varandra. De börjar höra s...

Av Madeleine Lundh - 22 juni 2013 11:53


                                            Valparna växer och gror. Nu är det inte bara sova direkt efter de ätit utan de är vakna en liten stund. De e så goa alla tre!!        Några filmer på valpar...

Av Madeleine Lundh - 18 juni 2013 21:39

Är ju inge vidare på att blogga nu för tiden, men ska försöka lägga upp filmerna på valparna här i bloggen.    De flesta bilder kommer jag att lägga ut på hemsidan.   Jag lägger ju upp allt på FB, men alla har inte det så jag tänkte jag även dela...

Skapa flashcards