michikos

Direktlänk till inlägg 5 december 2010

Lilleström, Nordisk vinnare utställning

Av Madeleine Lundh - 5 december 2010 22:16

Lite sen bloggrapport från utställningen i Norge förra helgen... Men här kommer den iaf! Bättre sent än aldrig...  

Jag begav mig till Kicki på fredag eftermiddag och vi packade in hennes saker och hundar och begav oss. Ett stopp i Örebro där vi hämtade upp Felicia. Ett annat stopp i Karlskoga där mamma bjöd på middag. Aiko lämnades och så åkte vi och hämtade Michikos Bancho "Ossie" som bor i Karlskoga. Sedan körde vi på tills vi var framme på campingen i Årjäng. Klockan var 00.00 när vi var framme, det bidde lite prat och yatsy-spelande innan vi släckte vid 1.30 Upp vid 4-tiden för att fixa i ordning hundarna och sedan packa in allt. Vi var faktiskt i tid för en gång skull, hela 30 minuter innan bedömningen började. Felicia verkade ändå tyckta att vi inte hade den största marginalen... haha nu förstår ja ingenting...   

Det var lugnt till en början för mig. Ingen av mina skulle in först. Tikar och hanar gick i olika ringar, dock började jag ana att de skulle bli himla tajt att ställa båda då domaren som dömde korthåren innan hanarna inte riktigt hade samma tempo som domaren som dömde tikar. Så när de väl var dags för Troja att gå in så var det även dags för Ossie att gå in i sin ring... Felicia ställde upp som tur var och tog Ossie. Tack snälla!!   

Tyvärr inga bilder på varken Ossie eller Troja i ringen! Troja var helt urfälld, så hennes 1a var jag väldigt nöjd med!


Hanar:


Juniorhanar:



Michikos Bancho "Ossie" fick en slät 1a!


Michikos Bancho 10 månader


  

Karociba´s Big Boss vann juniorklassen för hanar och kan nu titulera sig som Nordisk juniorvinnare 2010!


2. Goldbear´s U Rock My world, hp

3. Nellyvill´s Go For It, hp

3. Fanaberner´ns Emil Eamon, hp 


Unghundhanar:

1. Pori Phonix Av Lee Armand, ck

2. Brånslättens Ville Vargtass, hp

3. Vegamo´s Obama Kendo


Öppenhanar:

öppen kk


Bernerdalens Brandy


1. Yaban Yorokabi Av Hiselfoss, ck

2. Bernerdalens Brandy, ck

3. Bernerdalens Å De Vie, ck

4. Bernerdalens Xanté


Championhanar:


Placering:

1. Ola Odelsgutt Av Hiselfoss, ck

2. Augustus, ck

3. Riccarron Pink Panther, ck

4. Cafrida´s Kentic Kentucky King, ck


Bästa hanhunds kk:

1. Ola Odelsgutt Av Hiselfoss

2. Augustus

3. Riccarron Pink Panther


4. Yaban Yorokabi Av Hiselfoss, cert


Bästa hane: Ola Odelsgutt Av Hiselfoss fick titeln Nordisk vinnare 2010


Tikar


Juniortikar:


Bertiners Papina "Ina" var "lite" naken....


Vinnare Bernerdalens Filippa K (ck) som också fick titeln Nordisk juniorvinnare 2010

2. Madison Av Milkcreek, ck

3. Fanaberner´na Zavannah Zingare, hp

4. Tiviniro´s Poocheyna


Unghundstikar:

1. Nöklebyåsens Yenna, ck

2. Doremis Himla Sefin Uwa

3. Heidi Av Hennumkroken, hp

4. Kera Kerava Av Lee Armand


Öppentikar:

1. Werner Wix Kick-Off, ck

2. Bitteliten Sydney Av Hiselfoss, ck

(sen vet ja inte de andra)


Championtikar:


Åhlhöjdens Isa, ck


1. Nellyvill´s Easy Joy, ck

2. Sennenhund Rossii Teddy Bear Sharme, ck

3. Goldbear´s Qismet, ck

4. Dale Gudbrand´s Ghianti Baam, ck


Veterantikar:

1. Ensliga Evelina Av Hiselfoss, ck

2. Embla Noblige Av Sennenlio, ck


Bästa tik kk:



Bästa tik: Nöklebyåsens Yenna med cert och även Nordisk vinnare 2010


2 bästa tik: Nellyvill´s Easy Joy


3. Sennenhund Rossii Teddy bear Sharme

4. Goldbear Qismet


Bir Ola Odelsgutt Av Hiselfoss och Bim Nöklebyåsens Yenna


sista bilden är på Heidis farmor Ensliga Evelina Av Hiselfoss som fortfarande rockar i ringen som veteran! Här kikar hon på bästa tik kk!


Stort tack till Pia som jag fick all placeringinfo ifrån! Utan de hade jag inte kunnat blogga resultatet!   


Vägen hem va lagomt rolig att köra i och man var bra trött. Tur att fick möjlighet att sova lite medans Felicia och Kicki turades om att köra, så jag klarade av att köra sista biten själv mellan Enköping och Stockholm. Snön bara ökade ju närmare hem jag kom. Lämnade av Troja och vid 2-tiden var jag hemma och störtade i säng.

På söndagen var jag utställningsbakis och gjorde inte mycket.   


Veckan som gått har varit si så där. Har kännt att jag inte mått så bra, då en förkylning så smått smygit sig på. Så därför gick jag hem från jobbet i torsdags. Det går åt rätt håll men jag blir iaf hemma imorrn oxå.


Aiko löper så till veckan hoppas jag att vi får till ett par parningar.   


Madde

 
 
Ingen bild

Åsa

5 december 2010 23:49

Hej Madde!
Härliga bilder som vanligt!
nellyvills hane i Junkl är Go for it skulle jag tro ,inte Fifty Fifty...Bara så du vet...
Kram Åsa

 
Anette

Anette

6 december 2010 00:28

Härliga bilder och resultat, kul att du delar med dig, till oss som inte var där.

Anette

http://www.monowi.se

 
Lotta

Lotta

6 december 2010 09:17

Fina bilder!
Lycka till med parningen!
Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Lundh - 11 juli 2013 00:35


Full fart på valparna nu och mycket bus med varandra. De är ute så mycket de vill när de är vakna, dock har de när de varit som varmast valt att gå in i köket och vara på det svala golvet.   Äntligen har jag lyckats ladda upp några filmer här på ...

Av Madeleine Lundh - 30 juni 2013 23:20


Valparna är redan 3,5 veckor gamla och deras tänder börjar kännas även för varandra när de leker. De har börjat upptäcka leksaker och leker även lite med de.    Här kommer veckans filmer på valparna. Några finns på Fb men inte alla utan de finner...

Av Madeleine Lundh - 23 juni 2013 23:26


Här kommer några fler filmer på trion från i helgen. Det är skillnad för varje dag hur de utvecklas och de blir mer och mer aktiva. De tre första filmerna är från igår och den sista är från idag. De har börjat busa lite med varandra. De börjar höra s...

Av Madeleine Lundh - 22 juni 2013 11:53


                                            Valparna växer och gror. Nu är det inte bara sova direkt efter de ätit utan de är vakna en liten stund. De e så goa alla tre!!        Några filmer på valpar...

Av Madeleine Lundh - 18 juni 2013 21:39

Är ju inge vidare på att blogga nu för tiden, men ska försöka lägga upp filmerna på valparna här i bloggen.    De flesta bilder kommer jag att lägga ut på hemsidan.   Jag lägger ju upp allt på FB, men alla har inte det så jag tänkte jag även dela...

Ovido - Quiz & Flashcards