michikos

Alla inlägg den 30 september 2010

Av Madeleine Lundh - 30 september 2010 22:09

Sitter här och gäspar för fullt, är så himla trött. Men ja tänkte jag skulle skriva ner några rader iaf innan ja går å lägger mig.

Veckan har varit fullspeckad med jobb. Ponte har ju varit på kollo hos mina föräldrar så jag har bara Aiko. Aiko har varit hos dagmatten hela dagarna så hon e nöjd. Men jag tror ändå hon tycker det är tomt utan Ponte. Jag saknar min Fjant oxå! men han har de himla bra där! Jag har fått rapport om att han piggnat på sig bra. De läker fint, han äter bra och går bra på tassen. Skönt att höra!

Snart får jag träffa honom och resten av skaran. För på lörda kommer de hit. Då ska lägenehetens fyllas av 4 hundar och 4 människor. Jodå, de går att klämma in de på 43 kvm... hehe Finns de hjärterum så finns de stjärterum...   

Simon åker dock på sönda. Ja e sååå avis, han ska till Japan 1 år!! Han har fått ett stupendium från Japan där de ingår skola, flyg, bostad fixad, månadsslant för boende och annat. En tuff process har han gått igenom; prov, ansökan, intervju på japanska ambassaden och sedan flera månaders väntan på svar. Så för nån månad sedan fick han reda på att han fick åka! Så roligt!!   


Mamma och pappa och hundarna kommer stanna i några dar. Heidi går mot höglöpsveckan och nästa vecka händer de förhoppningsvis saker.     På månda ska jag åka till Albano och ta progesterontest. De bästa me Albano är att man får reda på de samma dag. De andra gångerna har de missats en del.

Första gången så glömde veterinären lägga provet på brevlådan så den skickades inte förrän dagen efter... grrr... men jag åkte ju ändå å para. När ja då fick svaret så hade de varit rätt dag...

Förra gången så skickades de i tid men labbet hade typ lagt de åt sidan... å när vi ringde den veterinären så jagade han labbet åt oss och till slut fick vi svaret... Detta var en fredag, om han inte fått tag på dem så hade de gått hela helgen... å andra sidan så låg hon som ja misstänkte lågt på prog.testet Men man betalar ju för att få ett svar!

Så de e himla skönt att veta att de gör de testet på plats och ringer upp en senare på em.


Aiko fäller å fäller... suck! Heidi fäller ingenting.... varför fäller fel hund?! Aiko hade jag önskat kunnat behålla pälsen på iaf lite mer än 1 v... men men inte mycket att göra... förutom att dammsuga golvet konstant typ...   


Madde


Ovido - Quiz & Flashcards