michikos

Alla inlägg den 23 september 2010

Av Madeleine Lundh - 23 september 2010 21:11

Ponte opererades igår och allt gick bra, tack och lov! Det var en positiv veterinär när ja kom och hämtade honom igår. Han tyckte det var kul att se att Ponte redan gick på alla 4 ben. Skönt att höra och även se!

Ponte har så klart väldigt ont och i natt bidde de inte mycket sömn. Han hade så ont, så ont. Idag är det betydligt bättre, men visst piper han till lite då och då. Han går bra på den opererade benet. Jag har både mamma och pappa här just nu. De gör Stockholm lite samtidigt som de kommer ta hem Ponte i helgen till Karlskoga så han får vara där ett tag så han enkelt kan gå ut i trädgården bara och göra sitt. Han vill inte gå några längre rundor så de passar honom bra.


Heidi bjöd på en liten trevlig överraskning igår och började löpa redan (4,5 månad sen sist)...    Trodde efter de senaste löpen att hon skulle fortsätta med 6 månader emellan löpen och hade då räknat ut att hon skulle löpa i november men hon gick tillbaka till "gammal vana". Hon har ju innan A-kullen varit tät mellan sina löp på ca 5 månader och nån gång igång tom ännu tätare på ca 4,5 månad. Så jätteförvånad är jag inte... Passar mig nästan bättre nu då jag har julledighet under en viss del av ev. valpveckorna, då behöver jag inte ta lika mycket ledigt.    Så nu börjar planeringen med progtestdag och lite ledighet på jobbet osv för parningen. Längtar och hoppas att det går vägen!!!


Madde

Ovido - Quiz & Flashcards