michikos

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Michikos Kennelträff

Av Madeleine Lundh - 20 september 2010 23:00

I lördags hade vi kennelträff ute i Ängsjön, Stäket. Ett trevlig och mysigt ställe. vi gick ner till vattnet och hundarna badade för glatta livet. Där finns även en grillplats så vi grillade lite lunch.

De yngsta grabbarna Bidanshi och Bushi som nu har hunnit bli 7,5 månader, har vuxit på sig och är inte så små längre... Höjdmässigt har de i stort sett kommit ikapp de äldre halvbröderna Akihito och Asahi, på bredden har de lite att hämta...   Bushi är en rejäl kille som är uppe i 47,5 kg. Inga extra kilo dock, fin i hullet är han! Mari som har pappa Douglas och A-kullens kusin Valle (Österleufstas Wagner) tycker Bushi är väldigt lik Valle som ung.


Det var inte många männsikor och hundar där så våra kunde busa med varandra för fullt. Trötta och nöjda åkte vi hemåt lagomt till regnet börja droppa....

Å så lite bilder från dagen...



Gruppbild! Mina valpköpare börjar bli vana med dessa gruppbilder...  inte lätt att ha en halvjapan som e född me kameran i handen (typ...) till uppfödare...   



Ayla, Aiko och Bushi


Bushi och Cazper


Mezzi, Loffe och Bushi



Mezzi och Loffe


Loffe, Aiko och Ayla


Aiko, Cazper, Bushi och Mezzi


Heidis vattengener verkar ha gått i arv... alla va i vattnet och badade glatt...  

Fler bilder från träffen finns på hemsidan.


Igår sönda va jag till ett par kompisar och hälsade på i deras nya lägenhet och även på deras lilla tjej som hunnit bli 5 månader gammal. Blev bjuden på god lunch. Efter det bidde de rösta och sedan en promme i Tanto med Betty.


Idag ringde min veterinär då han till slut fått resultatet på Pontus kloanalys. Det visade sig vara samma slags tumör som sist i den tassen. För mig är det en självklarhet att ta bort klon om man kan få tumören. Det är bara att hoppas att den inte spridit sig vidare uppåt benet eller vidare till lymfkörtlarna. Sedan är ett annat fråga hur Ponte kommer klara sig på två tår på ena benet. Men det är något som jag känner att jag måste chansa på att han kan, så på onsdag ska Ponte operare bort tån.

Detta är så klart fruktansvärt jobbigt och fast jag anade hur det låg till så är det ändå så ledsamt.

Med Ponte är det nu 3e gången som jag tagit emot ett besked om tumör och gångerna innan har det gått bra. Det är så mycket känslor som kommer upp när sådant här inträffar men jag hoppas på det bästa även denna gång.

Det finns ingen annan utväg än det! Det är inte dags för Ponte och mig att skiljas åt! Jag kan inte se ett liv utan honom, han har ju alltid funnit där i 13 år, 1/3 av mitt liv.... Jag är inte redo, det kommer jag aldrig bli... det finns ingen som Ponte. Jag vill fortsätta vara en del av hans tid!      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Lundh - 11 juli 2013 00:35


Full fart på valparna nu och mycket bus med varandra. De är ute så mycket de vill när de är vakna, dock har de när de varit som varmast valt att gå in i köket och vara på det svala golvet.   Äntligen har jag lyckats ladda upp några filmer här på ...

Av Madeleine Lundh - 30 juni 2013 23:20


Valparna är redan 3,5 veckor gamla och deras tänder börjar kännas även för varandra när de leker. De har börjat upptäcka leksaker och leker även lite med de.    Här kommer veckans filmer på valparna. Några finns på Fb men inte alla utan de finner...

Av Madeleine Lundh - 23 juni 2013 23:26


Här kommer några fler filmer på trion från i helgen. Det är skillnad för varje dag hur de utvecklas och de blir mer och mer aktiva. De tre första filmerna är från igår och den sista är från idag. De har börjat busa lite med varandra. De börjar höra s...

Av Madeleine Lundh - 22 juni 2013 11:53


                                            Valparna växer och gror. Nu är det inte bara sova direkt efter de ätit utan de är vakna en liten stund. De e så goa alla tre!!        Några filmer på valpar...

Av Madeleine Lundh - 18 juni 2013 21:39

Är ju inge vidare på att blogga nu för tiden, men ska försöka lägga upp filmerna på valparna här i bloggen.    De flesta bilder kommer jag att lägga ut på hemsidan.   Jag lägger ju upp allt på FB, men alla har inte det så jag tänkte jag även dela...

Skapa flashcards