michikos

Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Gotland och lite annat...

Av Madeleine Lundh - 12 september 2010 21:00

Oj, va tiden rusar iväg... mycket på jobbet nu så orken och tiden att blogga finns inte riktigt... men ja tänkte ta mig lite i kragen och få ner några rader och några bilder...

Gotland var de för några helger sen. Trevligt som alltid att åka me Kicki.    Denna gång bodde vi en stuga, betyldigt bättre än rummet som vi bodde i sist... nära och bra är det till utst, bara några minuter med bil.

Under lördagen var ringen närmast vägen och Kicki släppte av mig och jag konkade en del saker medans hon tog in hundarna via ingången för vacc.kontroll och så. A-C va så vänlig att fota oss in action när vi håller vid vägkanten... så de måste ja ju så klart bjuda er andra på oxå... Alla bilder som är utanför ringen samt en del inne i ringen har A-C fotat... tack snälla för bilderna!

På lördagen var vädret soligt och fint. Söndagen bjöd på lite annat... lagomt när berner börjats döma börja de droppa och när de va dags för öppna hanar öppna himlen sig. Det blev paus ett tag men sedan kunde de inte vänta längre. Men regnet gav sig och när jag gick in med Ayla så hade det spruckit upp på himlen.



Kicki och jag


Michikos Bidanshi "Mezzi" var först ut båda dagarna så klart... På lördagen var han i samma ring som de vuxna berner sennenhundarna men på söndagen var det domarbyte på valparna. Så jag och Helen åkte dit till 9 och ställde honom och sedan en sväng tillbaka till stugan för att städa och checka ut.


Mezzi på lördagen.


Mezzi under söndagen.

Mezzi fick hp båda dagarna och blev Bir-valp, då de andra 2 valparna inte kom.


Lina, Johanna och jag


Jag och Michikos Asahi "Cazper".


Lördagen öppenklass kk. Cazper placerade sig 2a i öppnaklassen bägge dagarna med ck.

Han var den enda öppenhanen (och även den enda som inte var champion) som fick ck bägge dagarna. På lördagen kom han Reserv i bästa hane och på söndagen 4 bästa hane!   


En vanlig syn i öppna tik kk, Jag och Kicki står ofta bredvid varann...   


Jag och Michikos Ayako "Ayla"

Ayla kom 3 i öppna på lördagen med ck och sedan Reserv i bästa tik.

På söndagen fick hon en tvåa. Domaren tyckte hon var overloaded in the front...    Fatta ingenting, men ja ja... så e de... inget att hänga läpp över....


Lite vid sidan av ringensnack...



Lördagens Bim Björnligans Craft Björnbus och Bir Brånslättens Tora Tandoori



Jag och Mezzi i valpfinalen på lördagen


BIG 2 på lördagen blev Brånslättens Tora Tandoori!! Såååå skoj!! 


Söndagens Bim Runezzaz Amazing Wind och Bir Kastenhofs Alexus


Jag och Mezzi i valpfinalen på söndagen.


Johannas och Linas Bob blev BIG 3 på söndagen!!! GRATTIS!!!


Michikos Bidanshi Bir-valp


Michikos Asahi


Michikos Ayako


Förra lördagen hade vi öppet hus på skolan och då fick vi istället vara lediga på måndagen. Jag och Betty åkte då ut till Hellasgården med hundarna.


Ponte, Aiko, Lexi och Asra


Suddig jag vet... men Aiko gör en så rolig min så ja lägger ut den ändå...


Ponte njuter!


3 förväntasfulla hundar; Asra, Aiko och Lexi väntar på att Betty ska slänga en leksak.


Shake it Aiko!!   


Aiko i vattnet och Ponte på klippan


Aiko och Lezi väntar på att leksaken ska kastas.


Igår var det stooor fest på jobbet. Alla Vittraskolor bjuds till en stor fest och de bjuds på underhållning och 3-rättersmidda. Vår värd för dagen var ingen mindre än Måns Zelmelöf som även sjöng några låtar. Han var himla duktig på att hålla i pratet på scen och för att inte prata om hur han uppträder när han sjunger...


Jag och Måns Zelmerlöw!


Ja, det är väl lite om vad som hänt sen sist jag skrev...

Madde                 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Lundh - 11 juli 2013 00:35


Full fart på valparna nu och mycket bus med varandra. De är ute så mycket de vill när de är vakna, dock har de när de varit som varmast valt att gå in i köket och vara på det svala golvet.   Äntligen har jag lyckats ladda upp några filmer här på ...

Av Madeleine Lundh - 30 juni 2013 23:20


Valparna är redan 3,5 veckor gamla och deras tänder börjar kännas även för varandra när de leker. De har börjat upptäcka leksaker och leker även lite med de.    Här kommer veckans filmer på valparna. Några finns på Fb men inte alla utan de finner...

Av Madeleine Lundh - 23 juni 2013 23:26


Här kommer några fler filmer på trion från i helgen. Det är skillnad för varje dag hur de utvecklas och de blir mer och mer aktiva. De tre första filmerna är från igår och den sista är från idag. De har börjat busa lite med varandra. De börjar höra s...

Av Madeleine Lundh - 22 juni 2013 11:53


                                            Valparna växer och gror. Nu är det inte bara sova direkt efter de ätit utan de är vakna en liten stund. De e så goa alla tre!!        Några filmer på valpar...

Av Madeleine Lundh - 18 juni 2013 21:39

Är ju inge vidare på att blogga nu för tiden, men ska försöka lägga upp filmerna på valparna här i bloggen.    De flesta bilder kommer jag att lägga ut på hemsidan.   Jag lägger ju upp allt på FB, men alla har inte det så jag tänkte jag även dela...

Ovido - Quiz & Flashcards