michikos

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

Bra och dåliga besked

Av Madeleine Lundh - 24 augusti 2010 22:58

Idag har jag fått ett dåligt och ett bra besked...

Om vi börjar me de dåliga så har Ponte varit till veterinären idag då en av hans klor börjat lossna och de skulle ta bort den. Veterinären ringde mig under dagen och berättade att det antagligen var en tumör igen...    Ponte har ju redan haft de på den tassen och amputerat bort en tå då, så veterinären trodde med all säkerhet att det var en likadan igen. Men han ville inte ta bort tån innan han visste att de va de, så klon + den döda delen av pulpan skickades in på analys. Så nu är det bara att avvakta och se... Är de en tumör så blir det operation och Ponte kommer ha två tår kvar på vänster tass. Jag tro iof inte att det är några större problem för honom att han har två tår, jag är mer orolig för sövningen vid operationen i och med åldern. Men självklart så blir det op om det är en tumör. Veterinären sa att Ponte hade bra värden och han skulle isf ta ett nytt blod prov på honom innan de sövde honom.


Ponte i somras!


Å så det glädjande beskedet!

Jag har hela tiden känt att det var något som inte stämde när vi röntgade Aiko, Ayako och Asahi. Det strulade mycket med bilderna och vi 3 som åkte till samma ställe med våra hundar fick alla 1:or på armbågarna på dem. Jag har inte kunnat släppt detta och i somras bestämde jag mig, jag ville testa igen... sagt och gjort så bokade jag en tid hos min veterinär i Örebro, underbara Leif!

Den 2 augusti så åkte jag, mamma o pappa dit med Aiko. Jag hade ju köpt bilderna från första tillfället så vi hade nått att jämföra med. När jag såg bilderna tyckte jag på en gång se en skillnad, men jag är absolut ingen expert på att läsa armbågar. Fast ja kunde så klart inte låta bli att säga hur ja uppfatta de... hihi    kanske va mycket önsketänkande...    Men när även Leif såg bilderna och han höll med sken jag upp ännu mer... Leif tyckte abosolut vi skulle skicka in dem till Skk för att få dem avlästa. Så jag betalade in samma dag och har sedan dess gått å vankat fram å tillbaka i väntan på resultatet. Ringde Skk förra veckan för att höra vad det var som tog som tid. Fick som svar att de ville att fler skulle kolla på bilderna. Och igår måndag skulle de tydligen komma tillbaka fler. Hoppet steg så klart, då hade ju bilderna visat nått annat än första gången. Hade de varit solklara 1:or som sist hade de ju satt de antar jag...

Jag kikade på Hunddata i morse men fortfarande inget reusltat. Men när jag kom hem från jobbet såg jag ett kuvert från Skk och när jag såg att de stod Berner sennenhund i fönstret på kuvertet under min adress insåg jag vad det var!! Kan erkänna att ja va lite skakis när ja öppna det och när jag sedan läste ED 0 kunde jag knappt fatta det!!!    Jag vet inte huuuur många gånger jag har kollat på pappret så jag inte läst fel....    men varje gång inser ja att jag inte har det utan att det faktiskt står ED 0. Ja, ser för er själva...


Ja, att beskriva hur man känner sig är inte enkelt. Från att tro att man har en hund som inte är fri på armbågarna och veta att det är något som inte kan bli bra, till att helt plötsligt ha en hund som har fritt även på armbågarna, det är en obeskrivlig känsla. Jag är sååå lycklig och så glad!     


En dag med ups and downs! Men jag tror på att jag och Ponte tar oss igenom även denna tumör!! Han är så pass så pigg annars så detta ska vi klara han och jag!   

Å Aikos resultat ska jag fira i helgen på Gotland!!!     


Madde

 
 
Lena

Lena

24 augusti 2010 23:50

GRATTIS grattis och lycka till på Gotland!

mvh Lena

http://www.bernerlena.se

 
Anneli

Anneli

25 augusti 2010 00:08

Hallå!
Först ett supergrattis till röntgenresultatet!! Jättekul att det går att få ändrat ett felaktigt resultat :)
Håller tummarna allt va det går för Pontes ev kommande operation.
Njut nu på Gotland och lycka till i helgen :)
Kramkram Anneli

http://www.skansens.se

 
Kicki & tjejorna

Kicki & tjejorna

25 augusti 2010 06:53

Ååååå grattis igen vännen.....grattis!!!
Och för Pontus håller vi tummarna att allt går bra, han e ju en krutgubbe...så de där fixar han galant!!! Ses snart...de ska bli såååå kul!!!
KRAAAAAAAM kicki

http://http;//www.rickebyhundhotell.se

 
Ingrid

Ingrid

25 augusti 2010 07:07

Det är så härligt att läsa. Jag vet hur det är att ha känslan och ta striden. Det kan ju löna sig. Nu har du så mkt positivt i dig så du ska se att det går bra med Ponte oxå. På Gotland kommer du att sopa banan med konkurrenterna :-) du har flyt nu Madde.

Ingrid

http://www.knodden-barnabas.se

 
Ingen bild

Erica Izor o Troja

25 augusti 2010 12:07

JÄTTEGRATTIS till omröntgen, verkligen superkul.

Håller alla tassar o tummar för Ponte

Bernerkramar
Erica

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Lundh - 11 juli 2013 00:35


Full fart på valparna nu och mycket bus med varandra. De är ute så mycket de vill när de är vakna, dock har de när de varit som varmast valt att gå in i köket och vara på det svala golvet.   Äntligen har jag lyckats ladda upp några filmer här på ...

Av Madeleine Lundh - 30 juni 2013 23:20


Valparna är redan 3,5 veckor gamla och deras tänder börjar kännas även för varandra när de leker. De har börjat upptäcka leksaker och leker även lite med de.    Här kommer veckans filmer på valparna. Några finns på Fb men inte alla utan de finner...

Av Madeleine Lundh - 23 juni 2013 23:26


Här kommer några fler filmer på trion från i helgen. Det är skillnad för varje dag hur de utvecklas och de blir mer och mer aktiva. De tre första filmerna är från igår och den sista är från idag. De har börjat busa lite med varandra. De börjar höra s...

Av Madeleine Lundh - 22 juni 2013 11:53


                                            Valparna växer och gror. Nu är det inte bara sova direkt efter de ätit utan de är vakna en liten stund. De e så goa alla tre!!        Några filmer på valpar...

Av Madeleine Lundh - 18 juni 2013 21:39

Är ju inge vidare på att blogga nu för tiden, men ska försöka lägga upp filmerna på valparna här i bloggen.    De flesta bilder kommer jag att lägga ut på hemsidan.   Jag lägger ju upp allt på FB, men alla har inte det så jag tänkte jag även dela...

Ovido - Quiz & Flashcards