michikos

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2010

Röntgenresultat

Av Madeleine Lundh - 21 augusti 2010 21:56

Igår va hundarna me jobbet. Vi hade utflykt me barnen hela dagen i en park. Hundarna gör alltid succé som vanligt. De allre flesta elever älskar att hundarna är med och många vill så gärna leka med dem, hålla koppel och gosa. Aiko me sin mjuka och fluffiga päls gör att barna gärna kramar och borrar ansiktet i den. Barnen tyckte även de va kul att kasta leksak så att Aiko skulle hämta den, vilket hon mer än gärna gjorde. Full fart va de! Ponte däremot tog de lugnt, men han kan man lätt lämna över till något barn och veta att han snällt följer med när de går.

Att se hur mycket hundarna bidrar till glädje är så underbart! De värmer ens hjärta!

2 trötta hundar var de när vi kom hem. På kvällen hade vi lite tjejmiddag här. Malin o Bertha kom, Jill och Sara. Vi fixade i ordning en tacotårta. Så himla god och så enkel att göra! å så hemmagjord guacamole o sallad till de, mumma!!!


I morse när jag vaknade kikade jag in på Hunddata för att se om Michikos Akikos resultat kommit och det hade den. HD C bidde det! Så klart man hade hoppats på B men C känns betydligt bättre än D iaf!!!   


Michikos Akiko "Ebba" i full fart


Samma dag som jag var till Knivsta och Ebba röntgades så var även Kicki med Ina där, så självklart va ja tvungen att kika om hennes plåtar oxå va avlästa. De va de!! Berntiers Papina Hd B och Ed 0!!!! GRATTIS GRATTIS Kicki!!!!!!!!!!! så underbart roligt!!!!   

Ringde så klart upp på en gång för att gratta Kicki som lät väldigt förvånad över ett grattis.. hihi När Kicki hade kikat på morgonen så hade de ännu inte kommit ut något resultat, så hon fick en trevlig överraskning i bilen på väg till utställningen i Norrköping.


På förmiddagen mötta jag Malin vid Ringens köpcentrum för lite Bh-shopping. Jag e såå grymt dålig på att köpa nya Bh så när Malin va i stan passade jag på att få hjälp av experten. När jag stod inne i provhytten o Malin utanför så hör jag hur kvinnan i provhytten bredvid mig börja be Malin om hjälp...    Malin fick snällt säga att hon inte jobbade där... så bra är Malin att andra tror att hon jobbar där!!! De bidde 5 nya bh:ar. Tusen tack för hjälpen Malin!!!   

Jag shoppade även några toppar på rea till riktiga fyndpris!!! 2 toppar på MQ för 50 kr styck och en på Åhlens för halva reapriset... very nice!!   


Senare på eftermiddagen tog hundarna och jag en promme med Betty och rottisgänget.

Å på kvällen har de inte skett många knop här. Skönt att slappa i soffan.

De e nog snart dags att gå å lägga sig om man ska orka upp imorrn...


Madde

 
 
Ingen bild

Åsa&Bounty

23 augusti 2010 21:52

Bamsegrattis från oss i karlskoga!!!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Lundh - 11 juli 2013 00:35


Full fart på valparna nu och mycket bus med varandra. De är ute så mycket de vill när de är vakna, dock har de när de varit som varmast valt att gå in i köket och vara på det svala golvet.   Äntligen har jag lyckats ladda upp några filmer här på ...

Av Madeleine Lundh - 30 juni 2013 23:20


Valparna är redan 3,5 veckor gamla och deras tänder börjar kännas även för varandra när de leker. De har börjat upptäcka leksaker och leker även lite med de.    Här kommer veckans filmer på valparna. Några finns på Fb men inte alla utan de finner...

Av Madeleine Lundh - 23 juni 2013 23:26


Här kommer några fler filmer på trion från i helgen. Det är skillnad för varje dag hur de utvecklas och de blir mer och mer aktiva. De tre första filmerna är från igår och den sista är från idag. De har börjat busa lite med varandra. De börjar höra s...

Av Madeleine Lundh - 22 juni 2013 11:53


                                            Valparna växer och gror. Nu är det inte bara sova direkt efter de ätit utan de är vakna en liten stund. De e så goa alla tre!!        Några filmer på valpar...

Av Madeleine Lundh - 18 juni 2013 21:39

Är ju inge vidare på att blogga nu för tiden, men ska försöka lägga upp filmerna på valparna här i bloggen.    De flesta bilder kommer jag att lägga ut på hemsidan.   Jag lägger ju upp allt på FB, men alla har inte det så jag tänkte jag även dela...

Ovido - Quiz & Flashcards