michikos

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Madeleine Lundh - 15 augusti 2010 20:07

Då var Askersund avklarad, tyvärr inget favorit i repris men jag är ändå nöjd!

På morronen hämtade jag upp Anki, hennes dotter Malin och lilla Ossie (Michikos Bancho). Vi kom i god tid och mötte mina föräldrars granne och Ankis systerdotter Ulrika. Tillsammans satte vi upp tältet. Vi var i god tid och det tog ett bra tag innan det bidde våran tur. Mamma och pappa kom strax därpå med Heidi.

Ossie och jag umgicks under tiden och man passade på att hinna prata me vänner. Ossie är en helmysig valp och så go och glad. En hel del fartig oxå, påminner lite om Aiko men sånt gillar jag...   Ossie skötte sig sååå himla bra i ringen, sprang fint och stod som ett ljus när han skulle stå. Matte har tränat honom väl! Och viktigast av allt så tyckte Ossie att domaren va en trevlig prick och att det var roligt!


Nu till bilder å resultat!


Valpar/puppies:

Åsa med Bernerdalens Fredo och jag med Michikos Bancho


Jag och Ossie springer


Jag och Ossie

Michikos Bancho "Ossie"


Michikos Bancho står fint framför domaren


Michikos Bancho och Bernerdalens Fredo


1. Bernerdalens Fredo, hp och Bir valp/best puppy

2. Michikos Bancho, hp


Domaren tyckte mycket om Ossie och tyckte han hade många fördelar. Det var roligt att höra!


Hanar/male


Inga juniorer/no junior

 


unghund/interm

1. Berntiers Opus One, ck

2. Tamikas Calligula



Öppen/open

Tamikas Barabbas och Tamikas Boromir


1. Tamikas Barabbas, ck

2. Tamikas Boromir


Champion

Sapphires Briscoe


Odysseus


1. Sapphires Briscoe, ck

2. Odysseus. ck

3. Bernerdalens Bjarke, ck


Bästa hane/Best male

1. Sapphires Briscoe

2. Berntiers Opus One, cert

3. Tamikas Barabbas

4. Odysseus

R. Bernerdalens Bjarke


Jag fick ställa Boss i bästa hane, de va fart i den grabben när jag hade Felicia framför mig kan ja lova...   


Tikar/Bitshes


Junior

1. Tamikas Exclusive Eowyn, hp


Unghund/interm

1. Bernerbrukets Fröken, ck

(hon var den enda av 4 unghundstikar som fick 1a)


Bruks

1. Runezzaz Amazing Wind


Öppen/open

Öppentikar uppställda och domaren går runt å skrev en liten notis om varje tik


Behrens Aberdeen, Behrens Belladonna, Bernervillas Atzuko, Brånslättens Qurry Qurry och Clangulas Odette


Bernervillans Atzuko, Brånslättens Qurry Qurry, Clangulas Odette och Edet´s Janice


och så längst bak står min "lilla" Heidi, Österleufstas Up To Date   


Behrens Belladonna


Lillian och Edets Janice in action


Edets Janice


Österleufstas Up To Date


Felicia och Österleufstas Up To Date "Heidi"


Heidi


öppen kk/open competition:

Behrens Aberdeen, Behrens Belladonna, Bernervillans Aztuko och Österleufstas Up To Date


Domaren placerade fram Heidi till en tredje plats först å då såg de ut så här under ett varv...

Behrens Belladonna, Behrens Aberdeen, Österleufstas Up To Date och Bernervillans Atzuko


Sedan ändra han sig och satte fram Heidi till en andra plats och så slutade det!   

1. Behrens Belladonna, ck

2. Österleufstas Up To Date, ck

3. Behrens Aberdeen, ck

4. Bernervillans Atzuko


Champion

Berntiers Irresistible


Gangsterluvans Jänta af Hedvig


1. Berntiers Irresistible, ck

2. Gangsterluvans Jänta af Hedvig, ck


Bästa tik kk/best bitches competition

Bernerbrukets Fröken, Behrens Belladonna, Österleufstas Up To Date, Behrens Aberdeen


Behrens Belladonna och Österleufstas Up To Date


Behrens Belladonna, Österleufstas Up To Date och Behrens Aberdeen


5 kvar till placering

Bernerbrukets Fröken, Behrens Belladonna, Österleufstas Up To Date,

Berntiers Irresistible och Gangsterluvans Jänta af Hedvig


Österleufstas Up To Date och Berntiers Irresistible


1. Berntiers Irresistible

2. Bernerbrukets Fröken, cert

3. Gangsterluvans Jänta af Hedvig

4. Behrens Belladonna

R. Österleufstas Up To Date   


Bir Sapphires Briscoe och Bim Berntiers Irresistible


Grupp 2 final

De 5 utplockade till placering!


BIG 4 Sapphires Briscoe!! Congratulations Carol och Petra!!!


Å så lite andra bilder utanför ringen:


Dagens certtik: Bernerbrukets Fröken


Dagens bästa tik: Berntiers Irresistible


Dagens underbaraste och finaste valp (enl. uppfödaren   ) Michikos Bancho


Michikos Bancho


Österleufstas Up To Date, min fiiiina Heidi/my beautiful Heidi!!!!   


Dagens finaste (enl. ägaren   ): Österleufstas Up To Date


Lotta och jag inne i ett samtal


Mingel i väntan på att berner ska börja!


Sedan fick jag även springa lite i finalringen, jag hjälpte till att ställa Lottas Hugo, Tamikas Barabbas i uppfödargruppen och avelsgruppen. I avelsgruppen kom vi BIS 2!!! Tjohooo!

Tack för hjälpen igen Felicia!
Tack mamma och pappa för att ni ställer upp och kommer!
Tack pappa, Stina, Kaj och Pernilla för hjälpen med fotandet!

Utan hjälp med fotandet så skulle jag inte kunna bjuda på lika många bilder så det är guldvärt!

Madde

Ovido - Quiz & Flashcards