michikos

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

Omröntgen

Av Madeleine Lundh - 13 augusti 2010 23:26

Fullt ös på jobbet, ingen rast, ingen ro... Som vanligt MYCKET att göra under planeringsdagarna. Många pusselbitar ska på plats men det går åt rätt håll och vi är på rätt väg. Värmen har hittat tillbaka och det har varit underbart skönt både idag och igår.

Igår var jag iväg till Knivsta. Michikos Akiko har röntgats om på höfterna. Hon är den enda i kullen som har B/D, de andra har A så därför ville jag så gärna få henne omröntgad. Nervöst så klart innan man fick se bilden och till min glädje så såg den bättre ut än en D-höft iaf.  Nu är jag ingen expert på någevis men att det inte var en D kunde jag utläsa. Kicki som jobbade där tyckte också den såg bra ut tyckte absolut vi skulle skicka in den till Skk för att få den avläst. Så nu hoppas vi på bästa möjliga resultat. En C är iaf bättre än en D höft. Men självklart hoppas jag på ännu bättre. Nu är det en ny nervös väntan på resultatet...

Tack snälla Emma för att du orkade åka till Knivsta med Ebba!!!


Efter jobbet idag åkte jag hem, packa in Aiko och saker i bilen och styrde mot Karlskoga. Resan gick bra och till min stora glädje så var det inte så farlig bilkö mellan Fittja och Södertälje. Vägarbetet där verkar aldrig bli klart och det blir lätt kö där under rusningstrafik. Ibland är det snigelfart som gäller och det är sååå drygt men ida flöt de på i hyfsad fart iaf. Åt andra hållet, in mot stan va de värre.. En bil hade fått motorstop och de var endast ett körfält tillgängligt vilket snart bildade köööööööööööööööö.


Väl i Karlskoga så åkte jag förbi Michikos Bancho och hans familj. Han ska ställas imorrn och jag fixade till öronen. Det pojken va de fart i vill ja lova...    inte så mycket still men himla go och glad. Livet leker tycker han! Härligt!


Nä, nu ska ja sova. Lite sovmorron e de fakstiskt imorrn. Ca 50 hundar innan berner ska in så det är lite lyx att inte behöva vara där till 9 utan kunna åka halv 9 ist. Me like!!!   


Madde

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Lundh - 11 juli 2013 00:35


Full fart på valparna nu och mycket bus med varandra. De är ute så mycket de vill när de är vakna, dock har de när de varit som varmast valt att gå in i köket och vara på det svala golvet.   Äntligen har jag lyckats ladda upp några filmer här på ...

Av Madeleine Lundh - 30 juni 2013 23:20


Valparna är redan 3,5 veckor gamla och deras tänder börjar kännas även för varandra när de leker. De har börjat upptäcka leksaker och leker även lite med de.    Här kommer veckans filmer på valparna. Några finns på Fb men inte alla utan de finner...

Av Madeleine Lundh - 23 juni 2013 23:26


Här kommer några fler filmer på trion från i helgen. Det är skillnad för varje dag hur de utvecklas och de blir mer och mer aktiva. De tre första filmerna är från igår och den sista är från idag. De har börjat busa lite med varandra. De börjar höra s...

Av Madeleine Lundh - 22 juni 2013 11:53


                                            Valparna växer och gror. Nu är det inte bara sova direkt efter de ätit utan de är vakna en liten stund. De e så goa alla tre!!        Några filmer på valpar...

Av Madeleine Lundh - 18 juni 2013 21:39

Är ju inge vidare på att blogga nu för tiden, men ska försöka lägga upp filmerna på valparna här i bloggen.    De flesta bilder kommer jag att lägga ut på hemsidan.   Jag lägger ju upp allt på FB, men alla har inte det så jag tänkte jag även dela...

Skapa flashcards