michikos

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Madeleine Lundh - 13 juli 2010 23:30

Sommaren 2007 åkte jag för första gången ner till Tvååker. Tanken från början var att jag, Malin och Stina skulle åka. När Stina frågade om en till kunde hänga med så var de så klart inga problem. Vi hade ju 4 sängar och de är ju alltid trevligt med fler personer. Denna person visade vara Kicki, men vem hon var visste jag inte då. Nu blev de inte riktigt som vi hade tänkt, både Malin och Stina fick ändrade planer och följde inte med oss. Kicki och jag bestämde oss för att vi ändå skulle åka. Det föll sig så att Ia och Lena inte hade någonstans att bo och vi bestämde att det är klart vi ska åka ner tillsammans. Att jag inte kände de 3 personerna så väl var absolut inget hinder, de blir va man gör de till! Jag såg verkligen fram emot resan!


Denna sommar regna det vääääldigt mycket och när vi kom ner till Varberg så var de översvämning. Stugan var inte som vi hade tänkt oss, den var väldigt trång. Men de gick! Dusch o toa fanns i stugan fast duschen kunde man glömma, det rann en liten stråle från den. Till toan var de bara en dragdörr som knappt gick å stänga...   



Utställingen då... Jag var grymt peppad... Charlotte Sandberg skulle döma första dagen och jag visste att hon gillade Heidi. Hon dömde fram Heidi till Bis-valp i Sala året innan då Heidi nästan var 9 månader och på hösten när Heidi gick i unghundsklass, så åkte Heidi ut när de var 6 hundar kvar och missade precis en placering i klassen på Sennenspecialen i Sundsvall. Så jo, jag var peppad...  


En 2-årig Heidi i Tvååker.


Heidi fick en 1a i kvalité och sedan blev de dags för kk. Charlotte tackade av en del och nu var vi 5 kvar. Hon började placera och till slut stod jag med Heidi och Jan med Henny kvar och fick springa ett varv. Heidi och jag kom på 2a platsen i öppna klassen. Jag var så klart glad över att det gått så himla bra och det blev Heidis första ck. Men ett cert på min 30-årsdag hade inte suttit helt fel, kan ja erkänna...   



Bästa tikplacering Tvååker 2007.

1. GOYUBARA GEIKO AV HISELFOSS, bim

2. LAD'S HENNY GIBSON, cert

3. ÅHLHÖJDENS ISA

4. ÖSTERLEUFSTAS UP TO DATE

R. MORNING JOY MEMORY AV HISELFOSS


På kvällen åkte vi in till Varberg för att fira min födelsedag.

Jag, Ia med Tuva i famnen, Kicki och Lena firar min 30-årsdag för exakt 3 år sedan.


Nu i helgen, 3 år senare gör Kicki och jag resan tillsammans med Agneta. Helt andra domare och jag har med mig Michikos Ayako, min egen uppfödning. Samma camping bor vi på, dock har den blivit mycket bättre i och med ägarbyte. Kicki och ja var så impade över skillnaden.

I år var det min tur att få certet, i år vinner Ayla öppenklass och vi kommer 3a i bästa tik efter 2 championtikar. Vilken känsla, vilken upplevelse!!! Det är den bästa förskottspresenten man kunde fått! Och att få uppleva den med Malin och Kicki, det är så underbart!


Jag och Michikos Ayako i helgen




Mor Österleufstas Up To Date "Heidi", 2 år 2månader (2007)...



... och dottern Michikso Ayako 2 år och 4 månader (2010)


Tvååker för 3 år sedan vann jag inte något cert, men jag vann en vän för livet! Kicki och jag har gjort många underbara och roliga resor efter Tvååker och det var där våran resa började...   

Tack Kicki för allt! Du är en fantastisk vän!!!   


Madde

       

Ovido - Quiz & Flashcards